09:28 Законопроект щодо вдосконалення законодавства у сфері лісових відносин: основні нововведення | |
Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства у сфері лісових відносин» розроблений відповідно до Указу Президента України від 09.07.2019 «Про деякі заходи щодо збереження лісів та раціонального використання лісових ресурсів» та спрямований на комплексне вирішення проблем щодо боротьби з незаконними рубками та незаконними обігом деревини. Які нововведення пропонуються? 1. На сьогодні постійні лісокористувачі та власники лісів у господарській діяльності поєднують повноваження щодо видачі спеціальних дозволів на заготівлю деревини (лісорубних квитків) на всі види рубок, крім рубок головного користування, а також повноваження щодо заготівлі деревини на їх підставі. Це не відповідає вимогам Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», відповідно до якого документи дозвільного характеру видаються виключно дозвільним органом (суб’єктом владних повноважень). Про недоліки вітчизняного законодавства щодо поєднання у діяльності суб’єктів господарювання повноважень з видачі спеціальних дозволів та виключного права на заготівлю деревини також неодноразово зазначалося міжнародними експертами ЄС та наголошувалося на необхідності уникнення відповідних корупційних ризиків у сфері лісових відносин. Держлісагентство пропонує встановити єдиний підхід щодо видачі лісорубних квитків виключно Держлісагентством України (для власників лісів та постійних лісокористувачів для всіх видів рубок). 2. Актуальним також є питання щодо вдосконалення Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» Пропонується змінити підходи: - у частині запровадження обов’язковості ведення електронного обліку деревини постійними лісокористувачами та власниками лісів - визначення способу збору, систематизації та узагальнення інформації для здійснення моніторингу внутрішнього споживання лісоматеріалів необроблених, шляхом використання даних про походження, заготівлю та реалізацію деревини з єдиної державної системи електронного обліку деревини - розширити перелік окремих виробів з деревини, на які видається сертифікат про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини. Такі зміни законодавства сформують основу для прозорої діяльності суб’єктів господарювання на внутрішньому ринку. 100% простежуваність деревини та неможливість виготовлення виробів з нелегально заготовленої деревини. 3. Існує реальна необхідність посилення відповідальності та внесення змін до законодавчих актів, що встановлюють відповідальність за порушення законодавства в сфері охорони і захисту лісів. Пропонуємо запровадити адміністративну відповідальність для службових осіб за невнесення та несвоєчасне внесення інформації до електронного обліку деревини. Також пропонуємо запровадити адміністративну та кримінальну відповідальність за закупівлю та використання незаконно заготовленої деревини. Кримінальна відповідальність: - настає при істотній шкоді на суму від 21020 гривень – карається штрафом від 17-34 тисяч гривень або позбавлення волі до 5 років - настає при тяжких наслідках на суму від 63060 гривень – карається позбавленням волі від 5 до 7 років. | |
|
Всего комментариев: 0 | |