Офіційний сайт державного підприємства 
 Ізюмське лісове господарство

Главная » 2018 » Липень » 14 » Як смертельна для лісу поправка «залізла» у фермерський закон?
21:51
Як смертельна для лісу поправка «залізла» у фермерський закон?
 
  В останній перед відпусткою сесійний тиждень, голосуючи за, здавалося б далекий до лісової галузі закон про стимулювання діяльності сімейних фермерських господарств, і, мабуть, не читаючи поправок, депутати підписалися за знищення лісового господарства України, деревообробки і мисливського господарства і всіх дотичних до лісу галузей.
10-го липня, в останній перед відпусткою сесійний тиждень, голосуючи за, здавалося б далекий до лісової галузі закон про стимулювання діяльності сімейних фермерських господарств (законопроект №6490-д), і, мабуть, не читаючи поправок, депутати підписалися за знищення лісового господарства України,  деревообробки і мисливського господарства і всіх причетних до цих галузей. Бо проголосували за введення додаткового земельного податку на всі лісові землі України. Це означає, що, якщо Закон підпише Президент, то за площі, вкриті лісом, користувачі платитимуть двічі. Згідно діючої системи оподаткування,  сьогодні вже сплачується податок за лісові землі, як рентна плата.
     Ведення лісового господарства не можна прирівнювати до сільського господарства: фермер збирає урожай щороку, а лісівник раз у 80, а то і 100 років.
     Кілька цифр: у 2017-му році при реалізації майже у  14 млрд. грн., лісогосподарські підприємства сплатили податків близько 4 млрд. грн., а додатковий земельний податок прибавить до цієї суми від 3 до 10 млрд. грн., залежно від рішення місцевих громад.
     У такому випадку це призведе до подорожчання щонайменше у 1,5-2 рази деревини, що реалізовується на ринку. Через високу вартість деревини більшість підприємств деревообробної промисловості будуть зупинені, а тому припинять роботу й постачальники сировини - лісогосподарські підприємства. Страждатимуть, в першу чергу.  лісові господарства Півдня і Сходу країни, бо на утримання штату охорони і захисту лісу вже третій рік  (через повне припинення державного фінансування) вже зараз лісоресурсні області перераховують їм свій одноденний заробіток.
     Такої системи оподаткування, як передбачено даною поправкою, з урахуванням решти податків, що вже сплачуються, немає ні в ЄС, ані в інших  розвинених країнах світу.
Тому під час  наради представників громадських організацій лісового, наукового, лісопромислового та мисливського спрямування підготували  колективне звернення до керівництва держави, Верховної Ради з проханням виключити  дану поправку, яка, за словами голови Товариства лісівників України Юрія Марчука, направлена на розвал лісопромислового комплексу , в тому числі, всієї деревопереробної галузі країни.
      Цікаво було б знати, хто ініціював цю поправку, з якими цілями, чому ця поправка «залізла» в закон про фермерство, до якого вона не має ніякого відношення. Можливо, вона спрямована на те, щоб «завалити» закон про фермерство, створити соціальну напругу в областях перед виборами, показати, що влада не може ні на що впливати і приймає помилкові рішення?
      А, можливо,  закладена міна не лише під лісопромисловий комплекс країни, а й під систему влади перед виборами… 

Саме звернення:

Президенту України Порошенку Петру Олексійовичу
Прем'єр-міністру України Гройсману Володимиру Борисовичу
Першому заступнику Міністра аграрної політики та продовольства
України Мартинюку Максиму Петровичу
Голові Верховної Ради України Парубію Андрію Володимировичу
Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин
Верховної Ради України
Комітету з питань екологічної політики, природокористування та
ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Верховної Ради України
Комітету з питань податкової та митної політики Верховної Ради
України
Комітету з питань промислової політики та підприємництва
Верховної Ради України
Колективне звернення громадських організацій лісового,
наукового, лісопромислового та мисливського спрямування
Законопроектом 6490-д «Про внесення змін до Податкового кодексу
України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності
сімейних фермерських господарств» була внесена поправка, що передбачає
земельний податок на всі лісові землі України.
Фактично це передбачає подвійне оподаткування. За діючою системою
оподаткування на сьогодні вже справляється податок за лісові землі як складова
рентної плати.
Об’єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання
лісових ресурсів була заготовлена деревина в деревостанах понад 40 років та
другорядні лісові матеріали, побічні лісові користування та використання
корисних властивостей лісів (рекреація, спорт, оздоровлення тощо). При цьому
сума податку у лісах Державного агентства лісових ресурсів України становила
900 млн. грн., з яких 50% вносилися до державного бюджету, а 50% до
місцевого. Складовою цього податку був і земельний податок.
Чистий земельний податок надходив до місцевого бюджету,
обраховувався на нелісові землі, що є в складі земель лісогосподарського
призначення, на яких розміщені сільськогосподарські угіддя, споруди і
адмінбудівлі підприємств лісового господарства, лінії електропередач тощо.
При застосуванні зазначених норм крім рентної плати передбачається на
всі лісові землі ще один податок (фактично це подвійне оподаткування).2
Тому введення нового земельного податку на всі лісові землі України
призведе:
1. До необхідності оподаткування земель, які знаходяться в стадії створення
деревостанів (незімкнуті лісові культури, зруби, прогалини) або на яких
зростають насадження до 40-річного віку і в яких неможливо отримати
деревину, придатну для реалізації (вигідніше вирощувати сільського
господарські культури, аніж ліс).
2. Оподатковуватимуться всі захисні ліси південних і східних областей
Степової та Лісостепової зон, які вже й так останні три роки знаходяться без
бюджетної підтримки, де звільнилося 50% працюючих, а площа лісових
пожеж з кожним роком збільшується.
3. Оподатковуватимуться ліси з обмеженим лісокористуванням - в заказниках
регіонального і місцевого значення інших об’єктах природно-заповідного
фонду.
При загальному обсязі реалізації майже 14 млрд. грн.. за 2017 рік,
загальна сума податків підприємств лісового господарства – біля 4 млрд. грн.
Додатковий земельний податок прибавить до цієї суми від 3 до 10 млрд. грн.,
залежно від рішення місцевих громад.
У такому випадку це призведе:
1. До подорожчання щонайменше у 1,5-2 рази деревини, що реалізовується на
ринку.
2. Через високу вартість деревини більшість підприємств деревообробної
промисловості будуть зупинені, а тому припинять роботу й лісогосподарські
підприємства.
3. До ризиків збільшення інтенсивності рубок, що може негативно вплинути на
підвищення продуктивності, поліпшення якісного складу лісів і збереження
біорізноманіття в лісах.
4. До значного збільшення вартості утримання мисливських господарств.
Такої системи оподаткування, як передбачено даною поправкою, з
урахуванням решти податків, що вже сплачуються, немає в ЄС та розвинених
країнах світу.
Від імені асоціації і громадських організацій, в яких об’єднані сотні
тисяч працюючих в лісовому господарстві, деревообробній промисловості та
мисливському господарстві, звертаємось до Вас з вимогою виключити з
зазначеного законопроекту цю поправку через механізм її переголосування, або
через вето Президента України.
Вважаємо, що створення фонду фінансування лісового господарства
згідно з Указом Президента України №381/2017 від 21 листопада 2017 р. та
проектів законів «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо
удосконалення механізму фінансового забезпечення лісової галузі)» № 8239;
«Про внесення змін до пункту 256.3 статті 256 Податкового кодексу України
(щодо фінансового забезпечення лісової галузі)» № 8240; «Про внесення змін
до Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" (щодо
фінансового забезпечення лісової галузі)» № 8246; ««Про внесення змін до3
Лісового кодексу України (щодо удосконалення механізму фінансового
забезпечення лісової галузі)» № 8238 могли б вирішити питання фінансування
здійснення комплексу заходів з охорони, захисту, розширеного відтворення
лісів Півдня та Сходу, а до місцевих бюджетів можна направити 100 % плати за
спеціальне використання лісових ресурсів.
Ми вважаємо, що внесення цієї поправки в достатньо продуманий закон
спрямований на підтримку фермерських господарств, не відповідає нормам
цього закону. Дана поправка викличе значний суспільний резонанс і збільшить
соціальну напругу перш за все у сільській місцевості. Вона є деструктивною,
спрямованою на розвал лісогосподарської галузі, конфлікти з місцевими
громадами та сільським господарством.
Дана поправка заблокує інвестиції в деревообробну промисловість та
унеможливить створення нових робочих місць в лісових регіонах України,
звідки люди й так масово виїжджають на роботу до країн ЄС.
Голова Громадської ради при Держлісагентстві - А.І.Карпук
Віце-президент Лісівничої академії наук України, директор ННІ лісового і
садово-паркового господарства НУБІП - П.І. Лакида
Голова Всеукраїнської громадської організації Товариство лісівників
України - Ю.М.Марчук
Президент Асоціації «Меблідеревпром» - Ю.С. Медведев
Президент Української асоціації деревообробного обладнання - О.О.
Твердохліб
Голова президії Всеукраїнської ради Українського товариства мисливців
та рибалок - М.С. Шуляр

 

Матеріал за даними сайту "Товариство лісівників України"

| Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar